Dostawa do Centralnej Szkoły Państwowej Straży Pożarnej w Częstochowie samochodu specjalnego z drabiną mechaniczną (SD)
- Szczegóły
- Opublikowano: środa, 11 grudzień 2019 11:19
- Odsłony: 4005
Polska-Częstochowa: Pojazdy ciężarowe z drabiną obrotową
2019/S 239-586037
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Adres pocztowy: ul. Sabinowska 62
Miejscowość: Częstochowa
Kod NUTS: PL224
Kod pocztowy: 42-200
Państwo: Polska
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Tel.: +48 343477000
Faks: +48 343477104
Adresy internetowe:
Główny adres: www.cspsp.pl
II.1) Wielkość lub zakres zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa do Centralnej Szkoły Państwowej Straży Pożarnej w Częstochowie 1 sztuki samochodu specjalnego z drabiną mechaniczną (SD).
2. Szczegółowy zakres zamówienia określający wymagania minimalne został określony w załączniku nr 1 do SIWZ. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone w niniejszej SIWZ a w szczególności w istotnych postanowieniach umowy.
Dostarczenie i odbiór faktyczny przedmiotu zamówienia w siedzibie Kupującej.
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa do Centralnej Szkoły Państwowej Straży Pożarnej w Częstochowie 1 sztuki samochodu specjalnego z drabiną mechaniczną o wysokości ratowniczej minimum 30 m.
2. Pojazd winien odpowiadać wszystkim cechom określonym w SIWZ, być fabrycznie nowy i zgodny z obowiązującymi normami.
3. Szczegółowy zakres zamówienia określający wymagania minimalne został określony w załączniku nr 1 do SIWZ. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone w niniejszej SIWZ a w szczególności w istotnych postanowieniach umowy.
1. Zamawiająca żąda wniesienia wadium, które winno zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, w wysokości: 45 000,00 PLN.
2. Szczegóły dotyczące przyznawania punktów w kryteriach oceny ofert o których mowa w pkt II.2.5 niniejszego ogłoszenia zostały określone w SIWZ w pkt 18.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
Zamawiająca nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia przedmiotowego warunku zostanie dokonana w oparciu o przedłożone przez Wykonawcę oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, na zasadzie spełnia nie spełnia.
Zamawiająca nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia przedmiotowego warunku zostanie dokonana w oparciu o przedłożone przez Wykonawcę oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, na zasadzie spełnia – nie spełnia.
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował co najmniej 1 dostawę, odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia w niniejszym postępowaniu tj. polegające na dostarczeniu co najmniej: 1 samochodu specjalnego z drabiną mechaniczną o wysokości minimum 30 m przeznaczonego dla ochrony przeciwpożarowej z potwierdzeniem, że dostawa ta została wykonana należycie. Wartość zrealizowanej dostaw (dostarczonego pojazdu) musi opiewać na kwotę min. 2 000 000,00 PLN.
W okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował co najmniej 1 dostawę, odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia w niniejszym postępowaniu tj. polegające na dostarczeniu co najmniej: 1 samochodu specjalnego z drabiną mechaniczną o wysokości minimum 30 m przeznaczonego dla ochrony przeciwpożarowej z potwierdzeniem, że dostawa ta została wykonana należycie. Wartość zrealizowanej dostaw (dostarczonego pojazdu) musi opiewać na kwotę min. 2 000 000,00 PLN z załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Umowa w sprawie zamówienia zostanie zawarta na podstawie projektu umowy znajdującego się w pkt 21 SIWZ. Realizacja umowy zostanie przeprowadzona na zasadach określonych w projekcie.
Przewiduje się możliwość wprowadzenia zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty na zasadach określonych w SIWZ w przypadkach określonych w projekcie umowy (pkt 21 SIWZ, § 8 projektu umowy) które zostały przywołane w pkt VI.3 „Informacje dodatkowe” niniejszego ogłoszenia.
Sekcja IV: Procedura
Sala konferencyjna w budynku administracyjnym Centralnej Szkoły Państwowej Straży Pożarnej w Częstochowie, ul. Sabinowska 62/64, 42-200 Częstochowa, POLSKA
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
1. Zamawiająca żąda wniesienia wadium, które winno zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, w wysokości: 45 000,00 PLN.
2. Zamawiająca będzie wymagała wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny brutto przedmiotu zamówienia.
3. Zamawiająca przewiduje możliwość dokonywania zmian do umowy, w przypadku:
— zmiany rozwiązań technicznych lub/i konstrukcyjnych mających wpływ na realizację przedmiotu umowy, w szczególności poprzez zastosowanie nowych rozwiązań, ulepszających działanie elementów i wyposażenia pojazdu w stosunku do złożonej oferty,
— braku możliwości zapewnienia wyposażenia pojazdu odpowiadającego wymogom zawartym w załączniku nr 1 do umowy z powodu zakończenia produkcji lub niedostępności na rynku elementów wyposażenia po zawarciu umowy – dopuszcza się zmianę umowy w zakresie rodzaju, typu lub modelu wyposażenia pojazdu, pod warunkiem, że nowe wyposażenie będzie odpowiadało pod względem funkcjonalności wyposażeniu pierwotnemu, a jego parametry pozostaną niezmienione lub będą lepsze od pierwotnego,
— zmiany przepisów prawa – dopuszczalna jest taka zmiana umowy, która umożliwi dostosowanie postanowień niniejszej umowy lub przedmiotu umowy i jego wyposażenia do nowych przepisów prawa,
— zagrożenia terminowej realizacji płatności przez Kupującą z powodu ograniczonych zasileń budżetowych otrzymanych od dysponentów nadrzędnych, lub w przypadku zaistnienia siły wyższej itp. w zakresie terminu realizacji przedmiotu umowy.
4. Wykaz dokumentów/oświadczeń składanych wraz z ofertą w celu wstępnego potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
— wypełniony formularz ofertowy,
— szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – Załącznik nr 1 do SIWZ. Z dokumentu musi jednoznacznie wynikać, iż oferowany przedmiot spełnia wymagania Zamawiającej podane w SIWZ,
— upoważnienie osób podpisujących ofertę jeżeli nie wynika to z dołączonych do oferty dokumentów stwierdzających status prawny Wykonawcy lub gdy Wykonawca działa przez pełnomocnika,
— dowód wniesienia wadium. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz, Zamawiająca wymaga przedłożenie wraz z ofertą oryginału tego dokumentu w postaci elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. W takiej sytuacji dokument musi zostać opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu. Wadium w kwocie określonej w niniejszej SIWZ, wniesione w formie innej niż pieniądz musi obejmować termin związania ofertą tj. 60 dni od terminu składania ofert,
— aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy zgodne z art. 25a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz że nie podlega wykluczeniu z postępowania w formie jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia (JEDZ) stanowiące wstępne potwierdzanie, że Wykonawca nie podlega Wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu,
— zobowiązanie podmiotu trzeciego na podstawie art. 22a ust. 2.
5. Na podstawie art. 10a. 1 ustawy w postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającą a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert, oraz oświadczeń, w tym oświadczenia składanego na formularzu jedz, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Z uwagi na ograniczoną liczbę znaków, możliwych do zamieszczenia w ogłoszeniu pozostałe informacje zawarto w SIWZ nr WT.2370.27.4.2019 w tym szczegółowe wymagania oraz termin złożenia dokumentów jakie Wykonawca winien przedłożyć Zamawiającej.
6. Zamawiająca, zgodnie z art. 24aa ustawy, dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
7. Zamawiająca zastrzega sobie prawo unieważnienia niniejszego postępowania na podstawie art. 93 ust. 1a ustawy Prawo zamówień publicznych.
Adres pocztowy: ul. Postępu 17 A
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
1. Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, uczestnikowi konkursu, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającą przepisów niniejszej ustawy.
2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 Pzp.
3. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającej podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiająca jest zobowiązana na podstawie ustawy.
4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej (KIO) w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
5. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającej przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mogła ona zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
6. Domniemywa się, iż Zamawiająca mogła zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
7. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającej stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 zdanie drugie Pzp albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
8. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień SIWZ, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia SIWZ na stronie internetowej.
9. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w 8 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
10. W przypadku wniesienia odwołania wobec treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień SIWZ Zamawiająca może przedłużyć termin składania ofert.
11. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia orzeczenia przez KIO.
12. W przypadku wniesienia odwołania Zamawiająca nie może zawrzeć umowy do czasu ogłoszenia przez KIO wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze.
13. KIO rozpoznaje odwołanie w terminie 15 dni od dnia jego doręczenia Prezesowi KIO. Prezes KIO może zarządzić łączne rozpoznanie odwołań przez KIO, jeżeli zostały one złożone w tym samym postępowaniu o udzielenie zamówienia lub dotyczą takich samych czynności Zamawiającej.
14. KIO odrzuca odwołanie, jeżeli stwierdzi, że:
– w sprawie nie mają zastosowania przepisy ustawy Pzp;
– odwołanie zostało wniesione przez podmiot nieuprawniony;
– odwołanie zostało wniesione po upływie terminu określonego w ustawie Pzp;
– odwołujący powołuje się wyłącznie na te same okoliczności, które były przedmiotem rozstrzygnięcia przez KIO w sprawie innego odwołania dotyczącego tego samego postępowania wniesionego przez tego samego odwołującego się;
– odwołanie dotyczy czynności, którą Zamawiająca wykonała zgodnie z treścią wyroku KIO lub sądu lub, w przypadku uwzględnienia zarzutów w odwołaniu, którą wykonała zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu;
– odwołujący nie przesłał Zamawiającej kopii odwołania, zgodnie z art. 180 ust. 5 Pzp.
15. Na orzeczenie KIO stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia KIO. W terminie 21 dni od dnia wydania orzeczenia skargę może wnieść także Prezes UZP
16. Szczegółowe zasady dotyczące wnoszenia środków ochrony prawnej reguluje dział VI ustawy Pzp – Środki ochrony prawnej.
Adres pocztowy: ul. Postępu 17 A
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl